Friday, March 4, 2011

Kenapa Perempuan Pakai Seksi

Dimana tempat di Malaysia ini yang tiada perempuan seksi.?
Sekarang ini boleh dikatakan dimana-mana sahaja ada perempuan yang berpakaiaan seksi. Jalan raya, shopping complex, kuliah, taman bunga, kedai buku, kedai gunting rambut, dan banyak lagi untuk disenaraikan..
Kalau di bandar, memang port yang sesuai untuk mencari perempuan seksi.
Hendak yang macam mana.? Pakai skirt.? Pakai tube.? Baju jarang nampak tali coli warna apa.? Baju londeh nampak lurah dada.? semua ada..
Pub dan disco.? ah, itu tidak termasuk pun tak pe..itu sudah dianggap berbogel..





Seksi adalah sesuatu yang subjektif bagi setiap orang.
ada yang kata pakai baju kurung pun seksi..
ada yang kata pakai jeans adalah seksi.
dedah lengan seksi..
dedah lurah dada, lagi la..
dan pelbagai lagi takrifan seksi bagi setiap orang.

Oleh itu, untuk mengelakkan pelbagai takrifan yang berbeza,
suka untuk aku nyatakan takrifan yang aku lakukan untuk post ini.
takrifan mudah sahaja.
seksi berpakaian bagi perempuan adalah satu keadaan dimana perempuan memakai pakaian yang tertentu samada terdedah atau tidak tetapi menarik perhatian lelaki untuk terus melihat tubuh badan perempuan itu disebabkan nafsu syahwat lelaki. (mudah bukan takrifan aku.:)





Kalau hendak dirungkaikan keseluruhan pasal seksi ini agak sukar.
mungkin agak menyebabkan entri ini terlalu panjang.
kerana skop untuk seksi yang agak besar..
Oleh itu, untuk entri ini, kita tumpukan kepada satu perkara dahulu iaitu.
10 Sebab "Kenapa Perempuan Berpakaian Seksi"


Pandangan dan sebab yang disenaraikan adalah pandangan peribadi aku sendiri. Jika kaum wanita atau lelaki yang rasa terdapat kesalahan ataupun ada idea² lain dari apa yang aku senaraikan ini, bolehlah tegur di ruangan komen ye. Maklumlah, aku ni lelaki..:)
1. Ingin mendapat perhatian.
Adalah agak normal bagi sesetengah perempuan suka untuk mendapat perhatian contoh dalam kelas. Terdapat banyak cara untuk mendapat perhatian seperti gelak mengada², jalan berkumpulan kemudian buat bising, dan berpakaian seksi adalah salah satu daripadanya. Dan
semestinya orang yang hendak ditarik perhatian oleh mereka adalah lelaki.:)

2. Lebih berkeyakinan.
Bagi sesetengah perempuan, terutamanya yang berkerjaya. Tampil seksi juga boleh membuatkan mereka lebih yakin untuk melakukan kerja seperti kerja pejabat. Bagi yang belajar, sesi perbentangan adalah masa yang sesuai juga untuk tampil lebih seksi. Baru present pun orang dengar.:)

3. Ingin menggoda.
Ok, tinggalkan pasal isteri pakai seksi di rumah untuk menggoda suami. Itu boleh.:).
bagi perempuan yang biasa menggoda, terutamanya untuk mendapatkan sesuatu. dengan berpakaian seksi, godaan yang dilakukan akan lebih berkesan. Mangsa.? lelaki..:)



4. Ikut Perkembangan Fesyen (sosial)
Tidak dinafikan, fesyen semakin hari semakin umph.. Dan perempuan yang mengikuti perkembangan fesyen inilah akhirnya tanpa sedar mereka juga berpakaian seksi.
ah, aku tipu mereka tidak sedar. semua sedar..





5. Bersaing dengan yang lain.
Ada sesetengah perempuan, mereka bersaing. kononnya tidak ketinggalan zaman la.. Ini boleh kata sebab fesyen juga. Contoh lain bagi yang bersaing adalah. Dua perempuan suka pada seorang lelaki. Selain mendekati dengan sapaan dan gelak tawa, berpakaian seksi juga dapat meninggikan peluang untuk memiliki lelaki itu.:)

6.Mangsa fesyen
Mangsa fesyen biasanya melibatkan mereka yang tidak mahu kalah dalam berpakaian. Apa sahaja fesyen baru yang keluar, mesti cuba. Buku² berkaitan fesyen, bersepah dirumah.Kadang tu mereka rasa mereka cantik berpakaian seperti itu, hakikatnya dan macam apa ntah seperti orang bawah ni.:)





7.Terpaksa
Ada juga keadaan, dimana perempuan terpaksa memakai seksi. Contoh, dalam penggambaran filem, ada juga yang terpaksa mengikut arahan pengarah untuk berpakaian walaupun mereka tidak mahu. Selain itu, ada juga suami yang sengaja menyuruh isternya berpakaian seksi. Kononnya hendak menunjuk pada orang lain yang dia ada isteri yang cantik dan seksi.
(gambar bawah ni terpaksa ke.?)





8.Tersalah pilih
Tersalah pilih biasanya jika perempuan membeli pakaian tetapi tidak mencuba dahulu. Keadaan boleh berlaku samada baju yang dibeli nipis, ataupun sendat. Kalau dah beli dan rasa membazir pula kalau tidak pakai, so pakailah baju itu..
Kalau memang dah terang baju jarang atau singkat, itu bukan tergolong dalam salah beli ye.:)

9.Selesa berpakaian seksi
Betul bukan.? Memang ada perempuan yang suka berpakaian seksi. perasaan tu datang dari hati kot. Kalau ditanya kenapa pakai seksi.? Supaya kelihatan lebih anggun. Kalau tak pun, jawapan lain ialah 'ala, sejuk sikit angain senang masuk.'





10.Jahil Agama
Semestinya ini adalah dasarnya. SEMUA sebab di atas, dan SEMUA perempuan yang berpakaian seksi pada asasnya mereka adalah jahil agama. Jahil ini bukan sahaja merujuk kepada mereka tidak tahu hukum hakam agama, tetapi jahil juga merujuk kepada mereka yang tahu tetapi buat² tak tahu..

----------------------------------

Sekali lagi, suka diingatkan bahawa apa yang dinyatakan adalah berdasarkan pendapat dan perspektif aku sahaja.
dan aku tidak berpakaian seksi seperti perempuan untuk menulis entri ini..:)





credit to : Sharing is Caring

3 comments:

Raihana Rif'at said...

apelah perasaan akak yg pakai tudung kat dpan org yg 'pakai' baju kurung itam kat gmbar first tu .... ^^
::ade perasaan yg mcm dye bukan perempuan original laa XD::

Faa Eryna said...

mak kita cakap, org dulu2 pun pakai sexy, tapi kenapa tak banyak kes rogol ?
Sekarang ni, tak kira sexy atau bertutup, semua pun kena rogol. tapi perempuan masih tak sedar, pakai sexy2 lagi kan

mamawana said...

Assalam,

Inilah antara golo. yg Berpakaian tapi telanjang.

Selak-selak